Продуктов каталог



Роботите не могат да заместят учителите, но помагат в образованието.

22 Октомври 2018 г.
Роботите могат да играят важна роля в образованието на младите хора, но никога няма да заменят напълно учителите, сочи ново проучване.
В статия за Science Robotics, учените казват, че социалните роботи се оказват ефективни при преподаването на някои тесни предмети, като речник или прости числа.
Но настоящите технически ограничения - особено в областта на разпознаването на говор и способността за социално взаимодействие - означават, че ролята им до голяма степен ще бъде ограничена до тази на асистентите или преподавателите, поне в обозримо бъдеще.
Изследването е ръководено от професор по роботика Тони Белпаем от университета в Плимут и университета в Гент, който работи в областта на социалната роботика в продължение на две десетилетия.


Той каза: "През последните години учените започнаха да изграждат роботи за класната стая, а не роботските комплекти, които се използват за изучаване в областта на технологиите и математиката, а социалните роботи, които действително могат да преподават. персонализирано обучение, доведоха до търсене на технологични решения.
"В най-широк смисъл, социалните роботи имат потенциала да станат част от образователната инфраструктура, точно като хартията, белите дъски и компютърните таблети. Но социалният робот има потенциала да подкрепя и да предизвиква учениците по начини, невъзможни в текущата образователна среда, ограничена от ресурси. Роботите могат да освободят ценно време за учителите, като му позволяват да се съсредоточи върху това, което хората все още вършат най-добре - да осигурят изчерпателно, емпатично и възнаграждаващо образователно преживяване ".
Настоящото изследване, съставено съвместно с академиците в университета "Йейл" и университета в Цукуба, включваше преглед на повече от 100 публикувани статии, които показаха, че роботите са ефективни при увеличаване на резултатите, до голяма степен поради физическото им присъствие.
Въпреки това то също така подробно проучи някои от техническите ограничения, които подчертават, че разпознаването на говор, например, все още е недостатъчно стабилно, за да позволи на робота да разбира разговорите на малки деца.



Също така се казва, че въвеждането на социални роботи в училищната учебна програма би създало значителни логистични предизвикателства и всъщност може да носи рискове, защото някои деца се оплакват твърде много от помощта, която предлагат роботите, вместо просто да ги използват, когато са в затруднение.
В заключението си авторите добавят: "Наред с практическите съображения за въвеждане на роботи в образованието, има и етични въпроси: Доколко искаме да се делегираме образованието на нашите деца на машини? Като цяло учащите са положително настроени, но родителите и преподавателският състав приемат по-предпазливо отношение.
" Независимо от това роботите показват голям потенциал при преподаването на ограничени теми с ефекти, които почти съвпадат с тези на човешкото обучение. Така че въпреки че използването на роботи в образователни среди е ограничено от техническите и логистични предизвикателства досега, е много вероятно класовете на бъдещето да включват роботи, които помагат на учителя. "
Източник: Материалите са предоставени от университета в Плимут.


XEROX Colortrac Optoma Europe Ltd Panasonic Turning Technologies (eInstruction) Brother Microsoft AVERS EUROSCREEN CHRISTIE CASIO Ajita International Technology 
Co. Ltd. Avtek Shape Robotics BOXLIGHT Contex Newline Interactive Inc. CANON
За насУслуги
ПроектиКлиенти
КонтактиНовини
УсловияПолезно
XMLдостъпHelp desk
eXTReMe Tracker

© 2018 Всички права запазени.
дизайн и програмиране: УебДизайн