Полезно
ПРЕДСТАВЯНЕ НА ПРОЕКТ ПО АДМИНИСТРАТИВЕН ДОГОВОР ЗА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНАНСОВА ПОМОЩ № BG16RFOP002-2.089-2385-C01
ПРЕДСТАВЯНЕ НА ПРОЕКТ ПО АДМИНИСТРАТИВЕН ДОГОВОР ЗА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНА...
Почистване на интерактивен дисплей.
Хигиената и дезинфекцията в момента са изключително важни, а интерактивн...
Защо интерактивният тъч дисплей може да помогне на образованието сега повече от всякога?
Напоследък преминаваме през много несигурни времена и не знаем какво щ...
Защо да използваме екран за мултимедията си? (защо да използваме прожекционен екран, нужен ли ни е екран)
Въпреки че можете да прожектирате и върху бяла стена, висококачествени...

Водна сцена за операта „Кармен“, картографирана с мултимедийни проектори Chtristie.

07 Септември 2018 г.
Какво общо имат Джеймс Бонд и Кармен? На пръв поглед не много - но продуцентите и на двете произведения вече знаеха как да се възползват напълно от уникалната природа на Брегенц Зеебун. Най-голямата водна сцена в света, разположена във водите на езерото Констанс в Брегенц, Австрия, е звездата на Брегенц фестивал, който се провежда всяка година през юли и август. "Opera on the Lake" привлича любители на културата и операта в Брегенц през летните месеци от 1946 г. насам. Трибуната предлага пространство за малко под 7 000 зрители; езерото е наградено с титлата на най-голямата водна сцена в света.
Пионерите в оперни продукции със спиращи дъха дизайнерски сцени и иновативното използване на най-съвременните технологии направиха фестивала в Брегенц известен далеч отвъд националните граници през годините. Всъщност става толкова добре известно, че създателите на филма за Джеймс Бонд "Quantum of Solace" от 2008 г. интегрират гигантското синьо око, което служи като сценичен проект за "Тоска" на Пучини в програмата 2007-2008 - включително някои сцени от действителното изпълнение на операта.
За премиерата на "Кармен" на Жорж Бизе в 71-тата година на фестивала продуцентите се спряха на не по-малко впечатляваща картографирана прожекция. Четири проектора Christie® Boxer 4K30 и два проектора Roadster HD20K-J създават изображение върху 62-те карти за игра на сцената. За "Кармен" през сезона 2017-2018, продуциран от Каспар Холтен, бивш директор на Кралската опера в Лондон, две колосални женски ръце се издигат от водата и хвърлят тесте карти.


Картите се разбъркват
Сложният сценичен дизайн е създаден от британския художник Es Devlin, който вече е работил с поп звезди като Adele и U2 и е отговорен за церемонията по закриването на Олимпийските игри в Лондон. Тя твърди, че е била вдъхновена от сцената, в която Кармен вижда ужасната си съдба в картите. Картите представляват не само фона, но и пода на сцената е направен от сплетени карти за игра, на която екип от певци, танцьори и акробати ревръщат най-известната опера на Бизе в уникален спектакъл, придружен от фойерверки.
Всяка от картите, с размери около 4,3 на седем метра, действа като индивидуален проекционен екран. Общо шест мултимедийни проектора Christie с висока яркост осигуряват прожекции за целия набор от сцени. "По това време вече имахме два проектора Christie Roadster HD20K-J и търсехме какво и да ги допълни най-добре, за да отговори на тези технически изисквания." Със четири машини Christie Boxer 4K30 намерихме точното решение " обяснява Маркус Холдерман, заместник-директор по осветлението на фестивала в Брегенц.
Всички проектори трябваше да се съчетаят, за да създадат единна цялостна картина. Не може да има значителни разлики, които биха нарушили целостта на ефекта. Освен това изображенията трябваше да останат абсолютно отчетливи, дори и от огромното разстояние от 60 метра между проекторите и езерото. Това изискваше яркост 30 000 ANSI лумена, доставена от Christie Boxer 4K30. Проекторите и използваният медия сървър бяха предоставени от publitec, специалист в продажбата и отдаването под наем на висококачествена технология за събития. Холдерман казва: "Publitec се е доказал като способен и надежден партньор."
Проекторите бяха инсталирани в специални помещения. Прожектират се различни анимирани изображения на карти за игра, както и снимки на тореадори и арена за бикове. Има и образи на певците, записани от три камери. "Това означава, че можем да покажем различните сцени без големи промени в настройките, както и да приближим индивидуалните арии до публиката, за да ги направим по-ефективни", обяснява Холдерман.





Индивидуалното, триизмерно подреждане на картите би означавало, че те биха могли да се видят от голям брой различни ъгли. Драматичният ефект, който се получи, може да се постигне само с пълна точност от операторите на проекторите. "Има над 100 загадки за цялата продукция, те не само трябва да дойдат в точното време, но и трябва да бъдат насочени точно към картите", добавя Andre Грос продуктов мениджър на publitec.
Съвременната светодиодна технология, която се използва в много сценични дизайни, не беше подходяща в този случай. "Един хомогенен цялостен образ, където картите се виждат от всеки ъгъл, сякаш са нарисувани, може да се постигне само с проектори", потвърждава Холдерман. Грос го вижда по същия начин: "Друго решаващо нещо тук от техническа гледна точка е ъгълът, от който ще се гледа - светодиодите не работят под определени ъгли на наклон и картите на сцената са наклонени в различни посоки. "
Съвършенство върху, във и под водата
Специално предизвикателство за техническия екип бяха понякога неблагоприятните метеорологични условия - като например премиерата през лятото: предупредителните светлини за очаквана буря блестяха във водата. "Сцената се изкривява, когато е изложена на слънце, влага и вятър", казва Холдерман. Настройката на изображението беше едно от конкретните затруднения.
Андреас Флеминг, главен изпълнителен директор на publitec, обяснява: " Christie Boxer 4K30 е най-подходящ за такова взискателно начинание поради компактния си размер и ниското си тегло и най-вече надеждността си". Освен това неговата интуитивна работа и прости опции за настройка гарантират, че операторите зад кулисите винаги са господари на ситуацията.
Разбира се, самите проектори са изключително непригодени за постоянно променящата се атмосфера: "За щастие успяхме да поставим проекторите в нашите прожекционни зали, така че те не бяха изложени на климатичните условия", обяснява Holdermann.
Във всеки случай, премиерата не беше за изпускане. Певците, включително "Михаела", която пее арията си от 15 метра височина; балетните танцьори, изпълняващи глезени във водата; и каскадьорите, спускащи се от най-високите карти, привлякоха публиката с магията си. В тази продукция Кармен не е намушкана до смърт от Дон Жозе, а се удави в потоците на езерото Констанс.
Това може да е прекалено зрелищно за любители на класическата опера, но впечатлипубликата въпреки дъждовете във вечерта на премиерата. "Ние успяхме да запишем един много успешен сезон и билетите бяха продадени още преди премиерата. Сцена с този мащаб, в натуралистичен дизайн е особено ефективна и трансформациите, които преминават благодарение на прожекциите създават едно незабравимо преживяване - усмихва се Холдерман.


Полезно
ПРЕДСТАВЯНЕ НА ПРОЕКТ ПО АДМИНИСТРАТИВЕН ДОГОВОР ЗА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНАНСОВА ПОМОЩ № BG16RFOP002-2.089-2385-C01
ПРЕДСТАВЯНЕ НА ПРОЕКТ ПО АДМИНИСТРАТИВЕН ДОГОВОР ЗА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНА...
Почистване на интерактивен дисплей.
Хигиената и дезинфекцията в момента са изключително важни, а интерактивн...
Защо интерактивният тъч дисплей може да помогне на образованието сега повече от всякога?
Напоследък преминаваме през много несигурни времена и не знаем какво щ...
Защо да използваме екран за мултимедията си? (защо да използваме прожекционен екран, нужен ли ни е екран)
Въпреки че можете да прожектирате и върху бяла стена, висококачествени...
Новини
Партньори