Планетариумът на научния музей във Вирджиния (САЩ) стана цифров с мултимедийни проектори Christie.
Научният музей на Вирджиния има за цел да вдъхнови своите покровители и да обогати живота им чрез науката. Един от крайъгълните камъни на популярната туристическа и образователна атракция е купола планетариум, където гостите се потапят в космически експедиции, филми и презентации по астрономия на най-големия екран във Вирджиния – 23м.
Доскоро за планетариума са използвани 1570 кино прожектора за филми за купола, но след като се запознаха с ясните, отчетливи и пълноцветни изображения, възпроизвеждани от цифровите проектори, решиха да ги използват.
Evans & Sutherland (E&S), пионери в компютърната графика и цифровите куполи водеха надстройката на системата от името на музея. Техният форкус беше върху яркост и резолюция. „Успяхме да предложим отлично решение по две причини,” каза Денис Елкинс, Технически директор на E&S. „Едната е наличието на мултимедийни проектори Christie® Mirage 4K25 с яркост 25,000 lumens. Той ни позволи да предложим на музея решение с яркост, съизмерима с тази на досега използваните кино прожектори. Втората е нашата патентована система за автоматично подравняване и свързване на изображения Digistar. Комбинацията от двете ни даде възможност да предложим на музеч мултипрожекторна система с желаното от тях качество на изображенията.”
Със своята система Digistar 5 E&S създадоха 180 градусова повърхност на полукълбото на купола, осветена от пресечените лъчи на 5 мултимедийни проектора Christie Mirage 4K25 DLP® 3D с 4K присъща резолюция, 120 Hz честота на опресняване и 120 кадъра в секунда.
Три от проекторите са монтирани зад купола и прожектират върху предната част, а другите два проектора са монтирани пред купола и прожектират зад него. Автоматичното подравняване и смесване на изображенията създава отчетливи, еднакви и гладки картини.
Според Ричард Конти, Главен директор на Научния музей във Вирджиния „Резултатите надхвърлиха нашите очаквания. Цифровата система много подобри възможностите ни и най-важното – позволи ни да обслужваме по-добре гостите си.”