Полезно

Проучване на TECH & LEARNING: Видео обучението може да бъде по-ефективно от класическите лекции.

26 Май 2021 г.
Проучване на TECH & LEARNING: Видео обучението може да бъде по-ефективно от класическите лекции.
Видео обучението превъзхожда присъствените лекции в анализ на повече от 105 проучвания, обхващащи студенти, обучавани чрез лекции на живо, предварително записани лекции или комбинация от двете.
Видеоученето може да е по-ефективно, отколкото много хора си дават сметка.
Това е според скорошно проучване, публикувано в Review of Educational Research, рецензирано списание на Американската асоциация за образователни изследвания.
За изследването бяха разгледани над 105 предходни проучвания с комбинирана извадка от 7 776 студенти и бяха намерени обещаващи резултати за предварително записаните лекции. Когато студентите учат от видео вместо от обичайните форми на преподаване, средната оценка се увеличава от B на B +. Когато учениците получиха видео уроци в допълнение към присъственото обучение, въздействието беше още по-голямо, като оценката им се повиши от B до A.
„Очаквах да видя от проучването, че видеоклиповете ще бъдат толкова добри, колкото моите лекции, например“, казва Майкъл Нотел, водещ автор на изследването и психолог в Австралийския католически университет .
Вместо това, видео обучението превъзхожда личното обучение, констатация, която потвърждава по-ранните изследвания по темата и може да има по-големи последици за смесено обучение, дистанционно обучение и лични лекции.
Защо видео обучението е ефективно?
„Има моменти, когато лекциите и семинарите са по-добри от видеоклиповете“, казва Нотел. Но в повечето случаи обучението по видео е по-ефективно. „Може би защото изрязваме всичко излишно и се редактираме, за да бъдем по-кратки. Спестяваме всички неподходящи истории и студентите могат да пропуснат частите от нашите лекции, които според тях са скучни. Беше наистина изненадващо и малко поразително егото ми, да разбера, че те предпочитат да могат да пропускат части от моята лекция, вместо да преглеждат историите ми. "
Възможността обучаемия да контролира учебните материали е наистина важен процес, добавя Нотел. „Когато учениците могат да се самонасочват, е много по-вероятно да успеят да наваксат, ако пропуснат нещо“, казва той.
Допълнителни изследвания също така показват, че хората имат нагласата да учат най-добре, когато обработват както слухова, така и визуална информация.
Може ли обучението по видео да бъде ефективно както за преподавателски умения, така и за факти?
В допълнение към факти и цифри, видео обучението е ефективно за преподаване на по-сложни умения и поведения. „Преподавам консултиране“, казва Нотел. „Наистина е трудно да се демонстрира подходящо консултиране в лекция, защото не мога да доведа клиент и да го консултирам пред група от 400 студенти. И ако правя ролева игра, се чувства наистина измислено. Но когато създадох видеоклипове с консултативни сесии, които могат да бъдат много по-реални и могат да бъдат практикувани, студентите наистина могат да се фокусират върху това, което правя. И можете много по-лесно да спрете и да коментирате видеото с важни части от умението, за да кажете: „Хей, забелязахте ли как използвам този тип въпроси?“
Той добавя: „Това не означава, че можете напълно да се научите на консултиране от видеоклипове, защото очевидно трябва да практикувате и очевидно имате нужда от шанс да получите обратна връзка. Но когато става дума за първоначално усвояване на умение, изглежда видеото наистина е оптимизирано за начина, по който нашите умове се учат. "
Ефективно ли е обучението по видео за гимназиалните класове?
Въпреки че проучването на Нотел не разглежда по-младите обучаеми и има уникални предизвикателства пред ангажирането на учащите в гимназия, той не е намерил никаква литература, която предполага, че констатациите на неговия екип също не биха били приложими за учениците от 8 до 12 клас.
„Начинът по който се учи мозъкът на децата не се различава от начина, по който се учи мозъкът на възрастните“, казва Нотел. "Те все още се възползват от това, че не са затрупани с твърде много информация. Могат да се възползват от комбинацията от визуални и слухови стимули, така че да имат неща, които да гледат и да чуват. Те все още се възползват от интерактивността. Това наистина е добре установено. "
Какви са ограниченията на изследванията за видео обучение?
„Проучването, което направихме, наистина се фокусира върху най-качествените изследвания, за да се направят каузални твърдения“, казва Нотел. „Така че сме доста сигурни, че ако рандомизирате хората и им давате видеоклипове, вместо повечето други видове обучение, те се справят по-добре. Нещото, което не знаем, е как това работи на практика и как би действало по целия свят или да кажем в области, където няма повсеместен достъп до интернет. Тази година образователната система вижда как толкова много учащи нямат привилегията на високоскоростния интернет или дори собствено устройство. Така че не мисля, че видеоклиповете са панацея момента. Те не могат да стигнат навсякъде и до всички."
Как преподавателите могат да реагират на изследванията за видеоучене?
Нотел е приел присърце потенциала на видеоучинието, като повиши качеството на видеото, което предлага за своите класове. Научил се е да редактира видео и е закупил по-добро оборудване за запис, включително висококачествена камера и телесуптер. Той също така прилага „обърната“ класна стая. „Моите класове вече нямат нищо, което да прилича на лекция“, казва той. „Класовете са всички ученици, които правят неща, учениците се ръководят, правят грешки, получават обратна връзка, изпробват нещата, които са видели онлайн.“
Нотел се надява, че в бъдеще университетите и други образователни институции ще обмислят да дадат приоритет на решенията за разходите, свързани с видео обучението.


Полезно
Новини
Партньори