Полезно
ПРЕДСТАВЯНЕ НА ПРОЕКТ ПО АДМИНИСТРАТИВЕН ДОГОВОР ЗА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНАНСОВА ПОМОЩ № BG16RFOP002-2.089-2385-C01
ПРЕДСТАВЯНЕ НА ПРОЕКТ ПО АДМИНИСТРАТИВЕН ДОГОВОР ЗА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНА...
Почистване на интерактивен дисплей.
Хигиената и дезинфекцията в момента са изключително важни, а интерактивн...
Защо интерактивният тъч дисплей може да помогне на образованието сега повече от всякога?
Напоследък преминаваме през много несигурни времена и не знаем какво щ...
Защо да използваме екран за мултимедията си? (защо да използваме прожекционен екран, нужен ли ни е екран)
Въпреки че можете да прожектирате и върху бяла стена, висококачествени...

С датските роботи Fable програмирането е игра за учениците по света!

09 Юни 2020 г.
С датските роботи Fable програмирането е игра за учениците по света!
Датската компания Shape Robotics има международен успех с робота Fable, който трябва да научи децата да програмират. За да посрещнат предизвикателствата пред света, технологиите и роботите трябва да са в училищната програма, казва основателят Дейвид Йохан Кристенсен.
„Играем - понякога сериозно“. Това мотото на Shape Robotics, което стои зад робота Fable. Идеята е Fable да направи изучаването и програмирането забавни децата и младите хора, но крайната цел е да използват знанията си за решаване на проблеми в реалния свят.
Fable е разработен за образователна употреба в държавни училища, бизнес училища, колежи и университети, а компанията има за цел да постави мост технологиите и науката, от една страна, и играта и въображението от друга.
Идеята за Fable се заражда през 2011 г. Тогава директорът на компанията Дейвид Йохан Кристенсен е бил нает в Техническия университет в Дания като доцент и учен по роботика Той и колегата му Моисей Пачеко имаха обща визия: да разработят най-добрата система за преподаване на роботи в света. Fable бързо привлече голям интерес и през 2015 г. двамата разработчици решиха да основат компанията Shape Robotics. Оттогава расте само ръстът на приходите с над 100% годишно.
Децата обичат роботи!
Fable е модулен робот, тоест, самият потребител компилира Fable от различни модули, точно както при изграждането на Lego. Модулите могат да бъдат сглобени по множество начини, в зависимост от това каква задача трябва да реши роботът.
Гъвкавата структура, комбинирана с приятелския външен вид на робота, са неща, които спомагат творчеството и децата обичат Fable, казва Дейвид Йохан Кристенсен.
Няма ограничения за потенциала на Fable
Fable е добре приет в датските училища, казва директорът на Shape Robotics:
„В училищата има голяма нужда от такъв начин на преподаване. В програмирането, роботите и автоматизацията, както и в решаването на реални проблеми, използвайки робот за сортиране на отпадъци или за справяне с климатичната криза, например“.
Fable се появи на датския пазар през 2016 г., а няколко години по-късно роботът беше готов да поеме и към останалата част от света. Днес Shape Robotics има партньори във Великобритания, САЩ, Италия, Холандия и Мексико. Все повече страни се добавят непрекъснато към списъка. Миналата година 75% от продажбите на компанията бяха износ, а международният потенциал е огромен.



Дейвид Йохан Кристенсен: „Потенциалът е огромен и бъдещето изглежда блестящо“
„Необходимостта всъщност е една и съща в целия свят. Почти няма държава, където роботите да не се вземат в училище в момента. А доколкото знам, в света има около 4 милиона училища. В допълнение, частният пазар е място, където родителите купуват роботи за децата си. Така че потенциалът е огромен и бъдещето изглежда блестящо ”, казва Дейвид Йохан Кристенсен.
Миналата година Shape Robotics имаше продажби от 8,1 млн. датски крони. Това е повече от шесткратно увеличение за трите години, за които продуктът е на пазара. Компанията е продала общо повече от 5000 роботи Fable от 2017 г. насам. Целта за следващите години е да продължи големият ръст.
Най-големият конкурент е статуквото
Както в Дания, така и в световен мащаб, Lego е основен конкурент на Shape Robotics, защото Lego прави продукти, които подобно на Fable, са лесни за сглобяване от децата и това предизвиква както въображението им, така и технологичното им разбиране. На пазара има и други конкурентни продукти, но всъщност най-лошият конкурент е статуквото:
„Най-голямото ни предизвикателство е, че много учители и училища си мислят„ Чакаме следващата година “. Често е малко по-лесно да правите това, което обикновено правите и познавате добре. Повечето учители се стремят към наистина добро преподаване, но не е задължително да се стремят към нови технологии “, казва Дейвид Йохан Кристенсен, обяснявайки, че важна задача за Shape Robotics е да създаде правилната рамка, така че учителите да се чувстват спокойни, като използват новите технологии в класната стая.
В Дания през 2018 г. Министерството на образованието реши 46 основни училища да изпробват уменията си с разбирането на технологиите в тригодишен пробен период. Дейвид Йохан Кристенсен се надява, че в бъдеще разбирането на технологиите ще стане независим предмет във всички училища:
„Технологиите и програмирането са толкова основни умения, колкото изучаването на английски език например. Това важи не само за нашия продукт. Когато знаем колко важно е разбирането на технологиите за образованието и за работата, която учениците ще извършват в бъдеще, не можем да си позволим да изчакаме поколение или две, за да започнем! "


Полезно
ПРЕДСТАВЯНЕ НА ПРОЕКТ ПО АДМИНИСТРАТИВЕН ДОГОВОР ЗА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНАНСОВА ПОМОЩ № BG16RFOP002-2.089-2385-C01
ПРЕДСТАВЯНЕ НА ПРОЕКТ ПО АДМИНИСТРАТИВЕН ДОГОВОР ЗА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНА...
Почистване на интерактивен дисплей.
Хигиената и дезинфекцията в момента са изключително важни, а интерактивн...
Защо интерактивният тъч дисплей може да помогне на образованието сега повече от всякога?
Напоследък преминаваме през много несигурни времена и не знаем какво щ...
Защо да използваме екран за мултимедията си? (защо да използваме прожекционен екран, нужен ли ни е екран)
Въпреки че можете да прожектирате и върху бяла стена, висококачествени...
Новини
Партньори