Полезно
ПРЕДСТАВЯНЕ НА ПРОЕКТ ПО АДМИНИСТРАТИВЕН ДОГОВОР ЗА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНАНСОВА ПОМОЩ № BG16RFOP002-2.089-2385-C01
ПРЕДСТАВЯНЕ НА ПРОЕКТ ПО АДМИНИСТРАТИВЕН ДОГОВОР ЗА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНА...
Почистване на интерактивен дисплей.
Хигиената и дезинфекцията в момента са изключително важни, а интерактивн...
Защо интерактивният тъч дисплей може да помогне на образованието сега повече от всякога?
Напоследък преминаваме през много несигурни времена и не знаем какво щ...
Защо да използваме екран за мултимедията си? (защо да използваме прожекционен екран, нужен ли ни е екран)
Въпреки че можете да прожектирате и върху бяла стена, висококачествени...

Пътуващ театър на открито „Изгубени думи“ използва мултимедийни проектори Optoma.

18 Октомври 2019 г.
Пътуващ театър на открито „Изгубени думи“ използва мултимедийни проектори Optoma.
Предизвикателство
Театралната адаптация на театъра на открито на книгата „Изгубените думи“ от Робърт Макфарлейн и Джаки Морис се обърна към технологията, за да настрои сцената и атмосферата в най-новата си продукция и да приближи хората към природата.
„Изгубените думи“ е „книга на заклинанията“, която започна като отговор на премахването на ежедневните думи от природата, като жълъд, синя звезда, змиорка и гаечен ключ, от широко използвания детски речник. Речникът отразява редовно използваните от децата думи и тези думи вече не присъстват в ежедневния им речник.
Книгата се стреми да върне магията на природата, която ни заобикаля. Но това се превърна в много по-широк протест срещу загубата на природния свят около нас, както и празник на съществата и растенията, с които споделяме нашата планета.
В голямата книга с твърди корици всяка изгубена дума се връща към значение чрез мощните „заклинания“ на Робърт и красивите илюстрации на Джаки Морис. Те се наричат заклинания, а не стихове, тъй като са предназначени да се изговарят (или пеят) на глас, за да извикат обратно думите и съществата в сърцата ни. Робърт обясни: "Имаме над 50% от видовете в упадък. Трудно ни е да обичаме това, на което не можем да дадем име. А това, което не обичаме, няма да спасим."
The Lost Words: Told In Gold, театъра на открито към книгата, за първи път беше изпълнен на встъпителния фестивал TIMBER в The National Forest миналата година. Той отведе посетителите на пътешествие из гората с магии, които да произнесат на глас, поставени на знамена по маршрута.
В последната адаптация, създателят и режисьор Колет Мъри, искаше да изгради по-голяма връзка с публиката и да ги накара да се почувстват част от продукцията. Те имаха нужда от база, за да зададат сцената и атмосферата за представлението - така се роди идеята за гнездото на щиглеца.
Всяко представление започва в 9,5-метров широк 4,5-метров купол на „Гнездо на щиглеца“, а публиката седи около централната шестоъгълна сцена с анимирани илюстрации, прожектирани навсякъде около тях. Това се нуждае от ярки проектори с висока разделителна способност, идеално смесени и извити по купола с точното прожекционно съотношение, необходимо за постигане на пълно покритие.
Решение
Продукцията назначи една от най-оригиналните и иновативни театрални компании в Обединеното кралство, за да наблюдава видео картографирането, дизайна и анимацията, които ще обкръжат публиката. Саймън Уейнрайт, Артистичен директор, препоръча четири проектора Optoma EH400 +, тъй като те имат яркост от 4000 лумена, Full HD резолюция и подходящо прожекжионно съотношение, докато са доста натрапчиви, компактни и тихи.
Екипът инсталира, смеси и изкриви прожекторите около купола, използвайки софтуер Isadora. Това беше стартирано през Mac с X4 сплитер, изпращащ съответното изображение на всеки проектор, за да създаде гладко движение на анимациите по целия купол. Това включваше бухал, летящ през гората, мърморене на скорци и вълни от сняг, свистещи около купола. Високоговорителите бяха инсталирани както в купола, така и по цялата пътека. Емоционални звуци и музика, както и гласовете на известни актьори и телевизионни водещи, казващи заклинанията, добавиха към вълшебната атмосфера.
Крис Пейн, продуцент на The Lost Words: Told In Gold, каза: „Избрахме да превърнем мобилното място за началото на всяко шоу в гнездо на щиглец, тъй като тези птици, пълни с красота и характер, са една от изгубените думи, чст от предната корица на книгата.
„Проекторите трябваше да бъдат инсталирани достатъчно широко, за да се съчетаят по цялата вътрешна конструкция на купола и достатъчно ярки, за да не бледнеят пред сценичното осветление. Четирите проектора Optoma бяха в рамките на нашия бюджет и на върха на диапазона, за да направим точно това, което ни трябва.
„Проекторите обикновено се инсталират на стойки, или на скоби, окачени на фермата. Инсталирането им вътре в купола върху това, което е ефективно рамка за палатка беше истинско предизвикателство. Трябваше да се уверим, че са инсталирани абсолщтно неподвижно, за да се запази фокуса на изображението. С удоволствие мога да кажа, че не беше нужна никаква корекция по време на представленията през седмицата. "
Екипът трябваше внимателно да планира сценичното осветление, така че да освети актьорите, но да не пречи на прожекциите по стените и покрива. Поради тази причина се използва предимно хоризонтално осветление.
Петимата актьори в постановката играят различни птици, всяка със свой характер и истории. Те включват гарван, синьо рибарче, чапла, забулена сова и щиглец. След 25-30-минутното изпълнение вътре в купола, публиката се превръща в щиклеци и се води навън сред природата, за да търси, намира и говори изгубените думи. Заклинанията - думите, които трябва да бъдат открити в гората, са кацнали на клони като скорци и увити около дърветата като бръшлян.


Резултати
Първото представление с участието на гнездото на щиглеца се състоя в Brockhole като част от фестивала Lakes Alive между 7-14 септември 2019 г.
Крис каза: „Влизането в купола през„ дупката “в гнездото на щиглеца поражда вълнение и очакване, че вътре ще се случи нещо вълшебно и специално. Нашите прожектирани анимации създават сцената с тъмносини гори, обгръщащи публиката, допълнени от блестящата акустика в купола, за да създадат атмосферата. Прожекциите ни позволиха да установим това настроение и усещане в публиката моментално.
„Беше истинска радост да гледам очите на децата да светят, когато движението, речта, музиката и анимацията се събират в това богато завладяващо преживяване.“
Колет Мъри, създател и режисьор на театралната адаптация, каза: „През целия път ние бяхме верни на илюстрациите и произведенията на Джаки. Искахме тези красиви илюстрации да придадат дълбочина на представянето.
„Прожекциите позволяват визуална реакция наистина бързо. Например променящите се цветове от светло лятно небе до тъмно мрачно дърво веднага изместват настроението в пространството и помагат да се разкаже историята.
„Децата все повече използват дигиталното, за да кадрират своя свят, вместо да използват рамката на книга или природа. Използването на прожекция в началото на представлението е близко до поставянето на тази позната рамка около непознатата природа. От тук можем да ги преведем до природния свят, отваряйки очите и ушите си навън, както и в рамката на гнездото.
„В резултат на използването на това ново въведение взаимодействието между публиката драстично се увеличи в това ново представление. Нашата аудитория, за някои от които това е първото им театрално изживяване, си взаимодейства по-ентусиазирано с думите и природата. Това стана с помощта на проекторите! "
Крис добави: „Въпреки че продукцията е свързана с природата, ние нарочно направихме въведението технологията на прожекция и музика, така че когато публиката се придвижва навън към гората и полетата, те изпитват този масивен контраст. Те имат страхопочитанието да видят илюстрациите в купола да съвпадат, като навлизат навън в естествения свят.
„Толкова сме развълнувани от крайния резултат и реакцията на публиката към него и се вълнуваме от предстоящите дати.“
Авторът на „Изгубените думи“ Робърт Макфарлейн добави: „В основата и произхода на „Изгубените думи “е желанието доближим природата - съществата, дърветата и растенията, с които споделяме нашите пейзажи, но които твърде често се изплъзват от нашите грижи или внимание и да ги върнем обратно в живота и историите на децата на Великобритания.


Полезно
ПРЕДСТАВЯНЕ НА ПРОЕКТ ПО АДМИНИСТРАТИВЕН ДОГОВОР ЗА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНАНСОВА ПОМОЩ № BG16RFOP002-2.089-2385-C01
ПРЕДСТАВЯНЕ НА ПРОЕКТ ПО АДМИНИСТРАТИВЕН ДОГОВОР ЗА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНА...
Почистване на интерактивен дисплей.
Хигиената и дезинфекцията в момента са изключително важни, а интерактивн...
Защо интерактивният тъч дисплей може да помогне на образованието сега повече от всякога?
Напоследък преминаваме през много несигурни времена и не знаем какво щ...
Защо да използваме екран за мултимедията си? (защо да използваме прожекционен екран, нужен ли ни е екран)
Въпреки че можете да прожектирате и върху бяла стена, висококачествени...
Новини
Партньори